Ny intranet-platform i 2023
 
pharmakon.dk
 
Kære læser
Apotekerne skal skifte intranet-platform i 2023. Grunden er at Microsoft ikke leverer sikkerhedsopdateringer fra primo 2024 til den nuværende platform.

Pharmakon-IT har afholdt flere Digitale advisory board med mere end 35 forskellige apoteker. Her har vi vendt muligheder og ønsker til et nyt intranet med vores eksterne konsulenter. Der er mange ønsker og vi har forsøgt at tilgodese en stor del af dem i vores første version af Apotekets intranet 365. En testversion kommer i test på et apotek om få uger.

Apoteket kan tilmelde sig til et kursus i Apotekets nye intranet - Microsoft SharePoint 365. Datoer ligger på vores hjemmeside under IT-kurser. Kurser vil blive afviklet i Rebild, Middelfart og Hillerød i 2023.

Der vil i forbindelse med kursusdeltagelse være noget forberedelse for det enkelte apotek, som vil blive gennemgået på et 2 timers webinar ca. 5 dage før kurset.
Klik her for kursustilmelding
 

Forløbet af overgangen til det nye intranet:

  1. Alle apotekets brugere skal konverteres til Microsoft Office 365. Dette skal ske senest 14 dage før kurset (IT-konsulent fra Pharmakon vil kontakte apoteket en måned før kursusstart).

  2. Apoteket deltager i et opstartswebinar (2 timer) ca. 5 dage før fysisk kursus.

  3. Afholdelse af fysisk kursus kl. 9.00 - 17.00 i Rebild, Middelfart og Hillerød.

  4. Opfølgningswebinar med gennemgang af Teams, Forms og Booking apps samt spørgsmål til det nye intranet.

  5. Vi foreslår at apoteket indenfor 30 dage overfører relevante data til den nye platform. Dette gennemgås hvordan på kurset. Efter 30 dage ændres adgangen til læseadgang.

  6. Pharmakon overfører alle lovpligtige lister og dokumenter til et arkiv, som ligger på Kvalitets fanen (seneste version), Patientjournal og Persondata fanerne. Arkivet vil apoteket have adgang til og har selv ansvar for sletning i forhold til persondataforordningen.
 
Ønsker apoteket øvrige lister og dokumentbiblioteker overført af Pharmakon kan dette foretages efter aftale og mod afregning af timeforbrug.

Vi vil i 2024 igen tilbyde normale IT-kurser.

Med venlig hilsen
Peter Naumann
IT-chef
+45 48 20 61 80
Lis Øding
Leder IT-support
+45 48 20 61 79