Resultater
Resultaterne blev opgjort i forskellige temaer:
Bevidsthed om følelser og kommunikationsfærdigheder er vigtige, når målet er mentalisering
- Evalueringen viste, at deltagernes bevidsthed om følelser og deres kommunikationsfærdigheder blev forbedret, hvilket er afgørende i arbejdet med mentalisering.
Det er mere end bare en ekspedition – jeg ’tuner’ ind på kunden nu
- Evalueringen viste også, at deltagerne oplevede en ændring i deres tilgang til kunderne, hvor de blev mere opmærksomme på kundens behov og følelser, hvilket er afgørende for, at kunden er i fokus i rådgivningen.
Jeg behøver ikke længere at gemme mig bag skærmen
- Apotekspersonalet sagde, at de ikke længere følte behov for at skjule sig bag en skærm og blev mere engagerede og åbne i deres interaktioner med kunderne.
Signifikant stigning i bevidsthed om mentale tilstande
- Der var en markant stigning i deltagernes bevidsthed om mentale tilstande. Det betyder, at uddannelsesprogrammet havde en positiv effekt på deres evne til at forstå og håndtere kundernes og egne følelsesmæssige behov.
Øget jobtilfredshed
- Resultaterne viste også, at deltagernes jobtilfredshed steg signifikant fx oplevelsen af formålet med deres arbejde.
Tilfredshed med uddannelsen
- Deltagerne var tilfredse med uddannelsesprogrammet, og sagde at programmet havde en positiv indvirkning på deres arbejdsliv og interaktion med kunderne.
|