Sådan lyder det gang på gang i receptionen, hvor Kirsten, Pernille og Sabine i dag tager imod gæster. Alle gæster bliver guidet til der, hvor de skal være. En gæst kommer spørgende ind i receptionen og efter en hyggelig dialog, går gæsten derfra mere målbevidst.
”Det vigtigste for os i receptionen er, at du som gæst – uanset om det er dit første besøg eller et glædeligt gensyn – føler dig set, hørt og velkommen. Du skal vide, at du under hele dit ophold trygt kan spørge i receptionen, og vi vil hjælpe dig,” fortæller Jeanette, som er receptionschef. ”Vores opgave er at sikre, at gæsterne lykkes i deres virke, uanset om de er her som mødedeltager/kursist, eller de skal stå for mødet eller undervise. Vi har stor erfaring med at være nysgerrige på deres behov, så de hele tiden føler sig trygge og kan fokusere på deres opgave.”
Et andet særkende ved Pharmakon er, at receptionen altid er bemandet, både aften og nat. Overnattende gæster kan fx nyde en frisktappet fadøl i receptionsområdet eller få forslag til løbeturen i Hillerød.
I receptionen bidrager alle til uddannelse af nye receptionister. Den tre-årige uddannelsen veksler mellem praktik og teoretisk undervisning på skole, og lige nu er receptionistelev Nana på skole. ”Vi synes, det er vigtigt, at unge mennesker får en bred uddannelse, hvor konferencesegmentet og virksomhedsreception bliver kombineret med hoteldrift. Det er en stærk ballast at have, når de skal søge nye udfordringer. Og så inspirerer det os alle, når Nana kommer med undrende spørgsmål og deler inspiration fra hendes med-elever,” fortæller Jeanette.
Udover Kirsten, Sabine og Pernille, kan du møde Jeanette, Nana, Kurt, Michael og Christopher i Pharmakons reception. De glæder sig til også at byde dig velkommen.
|