Guiden stimulerer til kundecentrerede ekspeditioner
 
 
pharmakon.dk
 

Feedbackguide giver struktureret dokumentation

Farmakonomer og farmaceuter på apotek er ifølge apotekerloven forpligtede til at tilpasse deres rådgivning om lægemidler til borgernes behov. Forløbet af en kundeekspedition kan dokumenteres via faglig vurdering, men hvordan?

Med udgangspunkt i erfaringerne fra mentalisering på apotek, har Pharmakon udviklet en feedbackguide, der kan benyttes til feedback på kundemøder, og som samtidig opfylder kravene til et tilsyn fra Lægemiddelstyrelsen. Hør her Gitte fortælle om feedbackguiden:
 
Se video
 
 

De vigtigste pointer

 
  • Guiden skaber struktur, er brugbar og overskuelig med relevante spørgsmål, uanset om feedbacken gives med afsæt i videooptagelser, observation eller selvevaluering 
  • Guiden er testet flest gange med observation, efterfulgt af selvevaluering uden brug af video

  • Guiden giver tryghed og læring og kan anvendes af apoteket

  • Guiden medvirker til at ekspeditionerne bliver patientcentrede, fordi emner og spørgsmål skaber opmærksomhed, snak, refleksion og fokus på den enkelte kunde blandt personalet.
Hent feedbackguiden